torsdag, januari 26

Att så ett frö!



Lite väl tidigt för grönsaksland ännu, men kolla in vad Max har gjort i sitt rum!!! Ha ha! ;) På måndag och Tisdag blir det tydligen till att läsa frökattalogen och på onsdag blir det till att sätta sallad, på torsdag sätta morötter, fredag blir det ärtor, lördag dill och så slutligen söndag då blir det åter ärtor ser jag! ;) Tror nog jag vet vad han ska bli när han blir stor jag! Ha ha! :)
Arg som ett bi var han igår när jag sa ifrån för att köpa smultron och jordgubbsfrön! "Mamma tycker det är lite tidigt för sånt ännu förstår du" Så det var bara att ta fram dem frön jag hunnit köpt i går för att visa honom att DET är för tidigt ännu!!! Men på sitt rum kunde dem ju få vara tills dess... eller hur!?! Så se vad snyggt det blev! Ha ha!!! Kolla in måttstocken där också! Det är för att se hur mycket dem har växt förstår ni! ha ha! ;)
Ha en fin dag och så många frön idag! ;)
Kram Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar