söndag, april 29

Läge för utomhusköket




Hittade såklart inte vår gamla diskbänk, men som tur är finns ju mormor! ;) Som spar allt! :))) Och vips kan jag ha mitt utomhuskök som jag tänkt!!! Inte dumt alls ;)
Slängde mig in i ett recept igår som jag tyckte verkade kul! Limoncelloglass som serveras på ett lite skojigt sätt.. i citronklyftor! fiffigt tyckte jag, och en dag senare som idag  är dem färdiga att avnjutas! Mums! :) Och utomhus smakar som sagt allt mycket bättre, enligt mig! ;)
Receptet hittade jag i senaste ELLE mat och vin tidning. Och för er som vill prova kommer det här...

LIMONCELLOGLASS
-LIMONCELLO GELATO
6 personer

Saft och rivet skal från 3 citroner
3  1/4 dl florsocker
4  1/2 dl grädde
3  msk iskall limoncello (valfritt)

Blanda saft och citronskal med florsocker och låt stå i 30 minuter.
Vispa grädden med iskall limoncello tills den blir fast, vispa då i citronsockret. Lägg i en skål och ställ in i frysen över natten. Vill du servera glassen i citronskal, gör så här: Halvera citroner på längden och skär ut fruktköttet. Fyll halvorna med glass och lägg in i frysen. Skär i klyftor vid servering. Gör lemonad av fruktköttet och servera till.

Ha en riktigt fin dag! ;)
Kram Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar