torsdag, augusti 30

En slags kärlek till soppor




Älskar att frossa i sopprecept! :) Så idag när jag sprang på "Lantliv mat och vin" tidningen kunde jag liksom inte låta bli... att till och med prova på ett!!! :) Mums!!
Annars så kanske inte dagen blev riktigt som jag tänkt direkt... Max vaknade med ett dubbelt sååå stort finger i morse!!! Och det hela slutade med ett litet läkarbesök!! Visade sig vara en allergisk reaktion från en nyponbuske (tagg) som han så envist skulle leka med vid skolan igår!!! :(  Smart!! Hi hi . I morgon hoppas jag få slippa vara lika orolig! ;) Tänkt att börja röja för loppis nu när jag blir ledig några dar!!! :) Ska eventuellt snart bestämma oss för när vi slår upp portarna också! ;) ...

Go kväll! :)
Kram Bettan

4 kommentarer:

  1. Vad obehagligt att först inte veta vad det var, men skönt att få svar så fort ändå:)

    Soppa är fantastiskt gott men oj oj vad dålig jag är på att "komma ihåg" att laga det! Det skal bli skärpning nu i höst:)

    Ha nu en mysig kväll söta du,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Bra att ni fick svar så fort.Olika soppor på hösten tycker jag är mumsigt och värmer i själen.Önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Lilla gubben inte kul, hoppas det går över snabbt! Härliga bilder du tagit! Jag är lite dålig på att göra egen soppa, synd nog. Det är ju billigt och gott! :)kram på er, en extra kram till go killen!

    SvaraRadera
  4. Tjingeling!!
    Mmmm, soppa är sååå gott! Lagar det alldeles för sällan bara.. Får väl bli ändring på det;) Har du några bra på lut kanske?
    Hu, då det där med allergiska reaktioner är lurigt. Tur det gick bra!
    Ha en fin fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera