lördag, februari 16

Parmensankakor



Har äntligen jobbat sista passet för den här veckan! Men innan jag slappnar av så slängde jag ihop ett recept jag tänkt prova såååå länge!! Parmensankakor med rosmarin! Hur gott låter inte det!?! :))




Så nu är det bara att slänga sig i soffan och slå på "Mello" för att se vilken slager som går hem ikväll! ;) Kan avslöja att jag redan knaprat ner en kaka... och herrejisses vilken going!!! Ola la! ;) Om ni blir lika nyfiken på kakan som mig så kommer receptet här! ...

PARMENSANKAKOR MED ROSMARIN ( ca 20 st)

160 g smör
160 g vetemjöl
60 g riven parmensanost
1 kvist färsk rosmarin
salt och peppar

Sätt ugnen på 180 grader. Blanda smör, vetemjöl och riven parmensan med salt och peppar i en mixer eller matberedare. Klipp färsk rosmarin i små bitar och blanda i degen. Forma degen till små kakor och lägg på bakplåtspapper. Grädda dem i mitten av ugnen i ca 15-20 min tills dem fått en lätt gyllenbrun yta i ytterkanten.

Voila!!! :))

Kram Bettan

4 kommentarer:

  1. I like your blog. So many wonderful romantic pictures. You must be very happy to live in such a lovely place. Wish you the best!

    SvaraRadera
  2. MMMUMS :)! Det där är en "måste-testa-snart", helt klart! Här stickas och virkas det för fulla muggar. Visar snart vad det blev ;). Ha en riktigt mysig mello-kväll! Må bästa bidrag vinna :).

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Tack! Delad glädje är ju dubbel glädje får jag väl lite klychigt skriva, hihi!!!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ohh, det där lät ju smarrigt det. Först tänkte jag, jaha LCHF recept (som ALLA andra delar med sig av) men tänkt så fel har hade. Måste provas

    Kram Teres

    SvaraRadera