måndag, maj 6

Lite skvatt galen!!!

Eco Boråstapeter kollektionen: Happy (nyhet -2013)

Boråstapeter Kollektionen: Happy 




Nej det har inte slagit runt helt och hållet... jag lovar!!! Ha ha! Men i år kände jag för att gå "all in" på det bohemiska i vår... trädgård!! ;) Fleeeer tapeter står på schemat dessutom!! Har hon blivit skvatt galen? Tänker ni??? Neeeej då, svarar jag!  He he!! ;)  Projekt badhuset fortsätter... synd bara att man har några fler jobb att sköta också!!!

Har fått en del frågor om tapetgardinerna i förra inlägget också! :) Hur gjorde jag den liksom? Mycket enkelt!! Ta en bit tapet i önskad längd och smak. Vänd baksidan upp! Och nu börjar det roliga... gör ett litet collage av olika tapetbitar. Limma därefter med vanligt tapetlim. Tänk på att spara en bit som går att rulla upp. Som en fin detalj syns då den ursprungna tapeten som bär upp hela härligheten :). Jag valde att bara göra mitt collage på en sida. Men skulle tro att det går minst lika bra att göra det på båda!
Sedan häftade jag bara upp gardinen! Är ju inget slott precis (växthuset) he he! ;) Vips... Klart! :))
Lycka till! ;)

Kram Bettan

5 kommentarer:

  1. Lite skvatt galen kanske, men huuuur påhittig som helst:))
    Önskar dig en fin tisdag!!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Såå kreativ blogg du har...jättehärlig inredning.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  3. Den där vagnen med kakel från Marrakesch!! Uj uj uj! Sen var supersnygg vännen! Du kan du:) Tapetgardinerna var ju också helt ljuvliga!!

    Hoppas att allt är bra med dig! Vad duktig din son är på att fota:):)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Kan bara instämma med ovanstående, vilka fina, kreativa saker du visar hela tiden, TACK!
    Vad är det för tapetprover du visar, ser helt ljuvliga ut!

    SvaraRadera
  5. Tack alla fina tjejer!!! :) Ingen annan än jag blir så glad av att höra era åsikter! :)) Bara sååå roligt att få dela med mig av allt tokeri/projekt/kreativetet/inspirationer eller kalla det vad ni vill ;) Härligt att få höra i:a fall! :))

    Väntar just nu på dem fantastiska tapeterna som faktiskt är en nyhet från "Eco Boråstapeter" ur kollektionen "Happy" innan jag kan sätta planen i verk! ;) fortsättning följer...

    Många kramar till er alla
    Bettan

    SvaraRadera