tisdag, september 24

Ruffa tuffa tider





När maken jobbar kvällar (13-22) är det alltid lite körigare att få ihop både matlagning, läxor, eldning, tvättning,diskning (samtidigt) och sedan läggdags av småskruttar!! Värst är det när man själv kommer hem typ sju på kvällen och Max ska läggas nästan omgående! Jösses ska man nånsin få in en rutin på allt detta!? Hur i hela världen gör ni alla människor där ute?!! ;)

Nästa vecka ska vi checka av den där operationen på Max också! Så nu går vi som på nålar och håller andan för att han ska hålla sig frisk tills dess! Håll nu alla tummar och tår för att allt ska gå bra... snälla ni :) ;) Inget man går och längtar till precis!!!

Tack för att jag alltid får varva ner med er! ;)
Kram Bettan


3 kommentarer:

  1. Halloj...ja hur gör man? Numera är mina barn vuxna, men fanns en tid när jag hade det som du. Det var ett pussel och man vände ut och in på sig själv många gånger. Idag har jag mycket egen tid. Lite lyxigt faktiskt.
    Såklart vi håller alla tummar för Max, klart grabben ska bli frisk och kry.
    Kram
    C (som jobbar 13-22 idag)

    SvaraRadera
  2. Jadu, jag förstår inte heller hur många familjer klarar av det. Nu har vi turen att maken jobbar dagtid och är hemma på kvällarna. Men tyvärr är det ju inte alla som kan välja det idag. Däremot ser jag det ännu värre för de men barn där en jobbar borta under veckorna, det skulle vara fruktansvärt tycker jag. Men det är inte alla gånger ett val heller.

    Nä, jag ska inte klaga men skickar dig en styrkekram

    Teres

    SvaraRadera
  3. Ja du, önskar verkligen jag hade ett bra svar på det, men jag letar själv... Om jag hade haft möjlighet hade jag lätt kunnat jobba 50% och på så vis haft tid till familjen på ett annat sätt. Men man är ju ganska pressad av att det ska rulla in lite cash varje månad..
    OP:en kommer gå fint ska du se, men jag förstår VERKLIGEN alla dina tankar som snurrar nu. När det är klart kommer du känna att du tar ett riktigt andetag igen och det kommer bli så mycket bättre allting sen.
    Ha de fint nu!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera