måndag, mars 3

Ta vara på det som finns runt omkring






Hej på er! :) Mår efter omständigheterna rätt okej faktiskt! Även om det värsta var att gokillen vid den hemska allergireaktionen skrek att han inte ville dö! Och att han ville hinna säga adjö!!! Hujedamej det var nog det som skrämde mig mest! När jag väl insåg att han kunde andas efter att ha fått upp en hel del slem-bildningar tänkte jag snabbt att kanske jag kunde få i honom makens receptfria allergitabletter! Väl vid samtalet till sjukvården som tack och lov tyckte det vart en bra ide och en god handling! :) Efter sjukhusvistelsen är jag nu rätt säker på att det kan ha vart sweet-chilisåsen han åt till middagen! Eller rent av en kombo av att han tidigare på dagen lekte med mormors katter. Ja vad vet man!? Hur som haver var det en riktigt otäck kväll!!!

Nu till något roligare! Som ni redan har märkt vid det här laget så gillar ju jag att återanvända :) Har här under helgen fått en del gjort under mina anteckningar i blocket jag fick! ;)

Mormors fina golvlampa har äntligen fått sig ett par lampskärmar! Och det är inget mindre än några konservburkar som fått sig ett lager av serietidningar och lite bollfransar! Makens och mitt helgprojekt tillsammans :))
Sedan har kontoret och blogghörnan fått sig en flytt in till gästrummet och även där fått sig en omgång av Starlet-tidningarna som ligger i lådan i källaren och skräpar ;)
Nu ska jag bara njuta ett slag med Max på hans sportlov och bara mysa! Och eventuellt virka lite till :);)

Ha det allesammans! :)
Kram Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar