fredag, april 5

Hoppet










OM DET VAR DU

Vem kunde tro
att röster kunde växa till en bro
att tystnad kunde hävas med få ord
Livet går så fort
Sjung så du hörs
Min tro på dig ska leva, aldrig dö
Gå varsamt fram bland själar
Tämj din glöd
-men kämpa, blöd!

Om det var du
tog jag fajten för din skull
Om det var du
Var jag din livvakt och din hund
Om det var du som sprang
längst ruinens brant
dömd och slängd åt vargar
-Jag skulle ta varenda slag
om det var du!
Om det var du

Nu står du här, starkare
Du vet vad du är värd
Det fanns en tid när tvivlen
tog befäl och allt föll isär
Gå, älskling, gå
vidare dit inga rädslor når
Visa dina färger, sätt ditt mål
Låt ingen ta din vår!

Om det var du
tog jag fajten för din skull
Om det var du
var jag din livvakt och din hund
Om det var du som sprang
längst ruinens brant
dömd och slängd åt vargar
-skulle jag ta varenda slag
om det var du!
Om det var du

Förlora hoppet är att sakta dö
Ingen människa - en solitär, en ö
Du tror du går ensam i det här
men jag finns med dig var du än är
Någon passerade gränsen och 
trampade på din själ men 
göd inte hatet, bli fri dina hämndbegär

Värna ljuset med allt vad du har
Du själv är ditt tempel
Du är okränkbar

Om det var du
Om det var du
tog jag fajten för din skull
Om det var du
var jag din livvakt och din hund
Om det var du som sprang 
längst ruinens brant
dömd och slängd åt vargar
-Jag skulle ta varenda slag
 om det var du!
Om det var du



Text och Sång
Cajsa Stina Åkerström








FROSTA FÖNSTERGLAS
MED FILMJÖLK:


DETTA BEHÖVS:
Schabloner
filmjölk  (dutta tunt lager)
Hushållssvamp
Hårtork


Eftersom dem vackra gamla fönsterna här hemma var otroligt repiga i glaset när vi satte in dem i väggen, bestämde vi oss för att sätta upp frostad plastfilm över istället för att krångla och byta ut nya glas i dem. Men plastfilmen ville aldrig riktigt sitta och lossnade och blev alldeles på tok för mörka när vi satte upp dem. Och blev inte alls det där ljuset som vi längtat efter in mot vår mörka hall. Nej blev inte alls någon favorit dem där och retade oss otroligt mycket på dem där rackarna. Och så vart det rätt dyrt och krångligare och svårare att sätta upp än vi tänkt oss har jag för mig! 
Så när jag kom över den här iden om att frosta med filmjölk, kunde jag ju inte släppa den om att prova! Hur underbart är inte bara miljötänket där! Och så hade vi ju det där vackra gamla tårtunderlägget efter makens farmor som kunde agera som mallen och Schablonen. Och inte nog med det! Om man nu väl skulle råka tröttna på mönstret kan man ju bara torka bort och göra något nytt som faller en i smaken. Strålande eller hur?! :)






***


Ingenting är omöjligt.
Vissa saker kräver bra mer
ansträngning än vad du 
ursprungligen hade planerat.


***


Vissa saker i livet kan inte fixas.
De kan bara uthärdas.


***


Vi slutar inte sakna de människor vi förlorar.
Vi lär oss bara att leva runt de hål som de
lämnade efter sig.


***








***

Förändring är bra. Du må ha
förlorat något, men gud vet vad
du kommer att vinna på det.

***

Ett negativt sinne kommer
aldrig att ge dig ett positivt liv.


***





***


Jag tror att varje enskild person måste gå igenom
någonting som fullkomligt förstör dem för att de
verkligen ska kunna hitta sig själva.


***


Kom alltid ihåg vem som fanns där för dig
när du var svagast.


***


Du är aldrig för viktig för att vara snäll mot människor.


***






***


"Find your peace
and then 
everything will 
fall into
place"


***






***


Livet är så ironiskt. Det krävs sorg
för att man ska veta vad lycka är,
oväsen för att man ska uppskatta tystnad,
och frånvaro för att man ska värdesätta närvaro.


***






***


A happy person is not
a person who`s always in
a good situation,
but rather a person
who always has 
a good attitude in
every situation.


***


"You`re gonna be happy" 
said life,
"but first i`ll make you strong."


***




***


"Someday, all the love you`ve given away,
will find its way back to you,
and it will finally stay."


***



För kärleken är livet!

Kram Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar