torsdag, april 25

Drömkalendern














DIN TID KOMMER


Jag har letat sedan jag var liten
Efter stigen till toppen av världen
Mamma sa: "Lille bastard
Du är en gåva från en prins på genomresa
Gör nåt jag aldrig klara"

Stig till toppen av världen där änglar leker
Res dig efter varje smäll, du har en ängel på
din axel
Din tid kommer, din tid kommer

Jag är född av stormen
Jag ser fågeln som river upp världen
Jag ser havet bli rött, en säng på dårhuset
Väntar på mig nån gång, med oceanerna i
mina ögon

Det finns en plats, jag vet att ingen
Bryr sig om den, den är bara min
Bakom ögonlocken, skulle tatt dig dit
Om vägen var rak, men vägen
Är skruvad som en psykopat, min vän

Stig till toppen av världen där änglar leker
Res dig efter varje smäll, du har en ängel på
din axel
Din tid kommer, din tid kommer

Din tid kommer, din tid kommer
Din tid kommer, din tid kommer



Låtskrivare: Håkan Hellström/ Bjorn Olsson/ Charles storm







***

De som är rätt lämnar inte,
de hittar alltid en anledning 
att stanna.


***


Du är värd lycka
Du är värd kärlek.
Du är värd respekt.

***








***

Lycka är inte ett mål,
det är ett sätt att leva.


***





***


Använd din energi
för att skapa,
inte att förstöra.


***









***

Häll upp ditt hjärta och själ
i allt du gör

***








***


Må varje soluppgång
ge dig hopp,
må varje solnedgång
ge dig fred


***











***


Solnedgångar är bevis på att
oavsett vad som händer varje dag
kan sluta vackert.


***









***



KÄRLEKSBÖNEN:

Bringa kärlek, där hatet gror
Tro där tvivlet råder.
Hopp där förtvivlan härskar.
Hjälp att skänka förlåtelse
där oförrätt begåtts.
Skapa endräkt där 
oenighet söndrar.
Sprid ljus där mörkret ruvar.
Bringa glädje, där sorgen bor.
Sök inte så mycket att bli tröstad,
som att trösta.
Sök inte så mycket att bli förstådd,
som att förstå.
Sök inte efter att bli älskad,
som att älska.
Det är genom att ge,
som vi får ta emot.
Genom att förlåta,
som vi får förlåtelse.


***



i kärlek
Bettan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar