torsdag, maj 30

Vem vänder vindarna





***

Har alltid ögon som ser det bästa
Ett hjärta som förlåter det värsta
 Ett sinne som glömmer det dåliga
Och en själ som aldrig förlorar hoppet

***








VEM VÄNDER VINDARNA

Men kära nån, vad händer?
Världen står upp och ner
Jag står med tomma händer
Alla saker som man ser
Kaos i allt vi känner
Och vi vill stänga av
Hellre leva livet, och drar oss
ner på stan, Stan

Vem vänder vindarna?
Jag minns en röst från 90-talet
Du får mig att minnas
Att du och jag, vi har svaret
Vi vänder vindarna
Med vår röst, med vår röst
Vi vänder vindarna
Med vår röst, vår röst
För vi är allt och vi är
Vi är ingenting
Vi är atomer i ett space
som bara svävar omkring
Och vem ska bära döden,
den dag när du blir trött?
Och när du blöder och jag blöder
är det samma rött

Vem vänder vindarna?
Jag minns en röst från 90-talet
Du får mig att minnas
Att du och jag, vi har svaret
Vi vänder vindarna
Med vår röst, med vår röst
Vi vänder vindarna
Med vår röst, med vår röst
Snälla, snälla, jag vill höra
Viska i mitt öra

Vem vänder vindarna?
Jag minns en röst från 90-talet
Du får mig att minnas
Att du och jag, vi har svaret
Vi vänder vindarna
Med vår röst, med vår röst
Och när du blöder och jag blöder
är det samma rött



Låtskrivare: Petra Marklund/ Ludwig Bell













***


Vi har gåvor inom oss själva som vi har fått för att dela med världen. 
Dela dessa gåvor och talanger på sätt som inte bara hjälper andra att 
utomordentligt öka kvaliteten i sitt liv utan också öka kvaliteten i vårt
eget liv.


***







***


Du borde sitta i naturen i 20 minuter om dagen...
om du inte är upptagen. Då ska du sitta i en timme.

-Zen saying


***


Ha tålamod i stormen och
fokusera på solskenet efter.

-Charmy Desai


***









***

Allt i livet är en reflektion av din nuvarande
 energiska signatur som du förmedlar till universum.
Att förändra ditt liv allt du behöver göra är att
 ändra dina tankar, ord, handlingar och känslor för att
anpassa dig till det som du önskar!

-dailylawofattraction



***


Det kommer att bli mycket smärtsamma 
stunder i ditt liv som kommer att förändra
hela din värld på några minuter. Dessa stunder
kommer att förändra dig. Låt dem göra dig
starkare, smartare och snällare. Men gå inte
och bli någon som du inte är. Gråt. Skrik om
du måste. Då rätar du ut den där kronan och
håller den flytande.

-positiveenergy


***









***


Livet är kort. Skär ut negativitet,
glöm skvaller, säg hej då till folk
som inte bryr sig. Spendera tid med
människor som alltid finns där.

-Powerofpositivity


***

I den här fasansfulla världen
försöker alla att hitta den rätta
personen istället för att vara 
rätt person.

-hennesvag


***


En av de bästa lektionerna
man kan lära sig i livet är att
behärska hur man förblir lugn

-Catherine Pulsifer


***








***


När du känner oro.
Kom då ihåg.

Det enda du med
säkerhet kan veta.
Är att du är vägledd
och omhändertagen.

-Meditationsguiden


***










***


TÄNK PÅ ATT

Ibland ger livet dig inte det du vill ha,
inte för att du inte förtjänar det, utan för
att du förtjänar mer där längre fram...


***


Om du vill göra positiva förändringar i ditt liv:
Sätt dig inte i soffan och vänta på det. Gå ut.
Gör en förändring. Le mer. Var uppspelt. Gör 
nya saker. Kasta bort det du har varit. Följ inte
negativa människor på sociala medier. Gå och
lägg dig tidigt. Vakna tidigt. Var fri. Skvallra inte.
Visa mer tacksamhet. Gör saker som utmanar dig.
Var modig.


***




Låt oss göra den här världen till en speciell plats fylld med kärlek och Ljus!

Med all kärlek till dig...
Kram Bettan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar