söndag, januari 20

Andas här med mig





KÄNN HUR MITT HJÄRTA

Det fanns en gång
En ensam låga
Som ville lysa
Men som aldrig fick
Han mötte nån
Som gick på isen tunn
Som la giftet 
I sin egen mun

Som följer ljuset på våran väg
Det är precis som att vi är där
För att du ska förstå
Hur långt det går att nå

Kom och känn hur mitt hjärta slår
Kom och känn så att du förstår
Och titta upp igen
Vi har redan hittat hem

Du finns kvar
För att jag ser dig
Och för att du ser mig
Så finns jag kvar

Så kom ihåg
Kom ihåg att minnas
En kväll i juni

För det är allt vi har
Som följer ljuset på våran väg
Det är precis som att vi är där
För att du ska förstå
Hur långt det går att nå

Kom och känn hur mitt hjärta slår
Kom och känn så att du förstår
Och titta upp igen
Vi har redan hittat hem


Text: Uno Svenningsson/ 
Bobby Ljunggren/ Staffan Hellstrand
Sång: Uno Svenningsson





ANDAS GENOM MIG

Finns det något skönare
än dem steg som leder bort
från allt mörker, all tristess,
ideal byggda av luft

Livet kan vara mäktigt och stort
det kan vara svart som sot
men dörrar kan öppnas från oväntat håll
som du aldrig trodde fanns

Långsamt stiger din sol
in genom fönstret
någon vill se att du finns
att du stannat kvar

Vad du än gör och vad du än tänker på
var du än finns, berätta hur du mår
det finns alltid någon tro det eller ej
som bara vill lyssna, bara vill finnas för dig

Hey, andas genom mig
andas här med mig
låt solen hitta dig

Spruckna läppar söker tröst
vem ska värma ett fruset bröst
höj din röst mot tystnaden
du är värd varenda sekund

Livet är ständigt på väg i förändring
man behöver inte alltid vara stark
man får finnas ändå

Vad du än gör och vad du än tänker på
var du än finns, berätta hur du mår
det finns alltid någon tro det eller ej
som bara vill lyssna, bara vill finnas för dig

Hey andas genom mig
andas här med mig
låt solen hitta dig

Ta ett steg ut i solen
ta ett steg ut i solen

Låt solen hitta dig

oh... Trycket ökar varje dag
utifrån och inifrån
vi bär varann igenom

Vad du än gör och vad du än tänker på
var du än finns, berätta hur du mår
det finns alltid någon tro det eller ej
som bara vill lyssna, bara vill finnas för dig

Hey andas genom mig
andas här med mig
låt solen hitta dig.

Hey andas genom mig
andas här med mig
låt solen hitta dig.

Låt solen hitta dig...
Låt solen hitta dig...
Låt solen hitta dig...


Sång & Text: Uno Svenningsson





***
Tänk vilken låtskatt det ändå finns bland alla våra duktiga 
artister runt om i landet och världen! Älskar att lyssna in varje liten detalj 
och funderar lite på hur dem tyder och försöker få fram just med den texten och låten.
Tror att vi fler och många gånger kan känna igen oss i dem. 

***








LAGOM
not too much, not too little.
just riht




***
När du har någon du älskar i himlen
Har du en liten bit av himlen i ditt hem.
***





***
De vackraste sakerna i livet
kan man inte se eller ta på,
de finns i ditt hjärta
***









Tänk att denna skönhet är ännu ett skåp från makens farfar! 
Ett skåp som han en gång i tiden byggt av spillbitar och bortkastat 
material vid dåvarande svärfars jobb. I containrar hittade han mycket 
och kanske simpelt och enkla ting och byggde upp det finare skåpet efter det 
andra! Skåp som idag får leva vidare hos oss. Men det som kanske är ännu roligare
är nog att jag själv idag otippat jobbar just där på den där platsen och i dem där lokalerna 
där han hittade dessa sköna ting och byggde dessa fantastiska möbler, fantastiskt och 
samtidigt lite underligt. Tror nog grabbarna som nu jobbar där inne vid garageportarna skulle
skratta gott och länge om jag berättade vad som gick och bygga av deras bortkastade spillbitar!
Vackert hur som helst om jag själv får bestämma.

***


Varm i hjärtat!
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar