torsdag, januari 31

Se med ditt hjärta





HJÄRTAN AV GULD

Tusen timmar, tusen mil
långa nätter ledde mig hit
gett allt det här är mitt liv
brunnit ner det men upp till bevis
det här kan jag lova det här är min tid
jag bär på en dröm och jag kommer nå dit
allt som jag offrat allt jävla slit
sånt här ska vi fira när (?)
då står jag på toppen och känner en stolthet
den här är till mamma den här är till folket
den här är till pappa ge aldrig upp hoppet
killen som kämpar vändningen kommer
vi skriver historia som blir en legend
står upp för varandra morgon och kväll
ta ifrån hjärtat och kör tills alla fattar

när alla tror att vi ska ge oss ger vi lite till
när våra faller gör vi alltid vad vi kan för dem
vi går framåt för nu vet vi vad vi vill
kommer aldrig ge upp vi har hjärtan av guld

när alla tror vi ska ge oss ger vi lite till
när våra faller gör vi alltid vad vi kan för dem
vi går framåt för nu vet vi vad vi vill
kommer aldrig ge upp vi har hjärtan av guld

dina smällar mina tårar
folk som tvivlar tänder lågan



Text: Albin Johnsen/Mattias Andreasson/Gino Yoan/JOHN_JOHN
Sång: Albin Johnsen






***

Hjärtat är liksom 
kroppens huvudstad

***






***

MAGI
Är att TRO på sig själv
klarar Du det 
kan vad som helst hända!

***




***
Stjärnor kan inte lysa utan mörker

***


***

JAG ÄR STARK
eftersom jag är sårbar

JAG ÄR KLOK
eftersom jag gjort massor av misstag

JAG ÄR LYCKLIG
eftersom livet gjort riktigt ont ibland

JAG ÄLSKAR
för jag vet hur det känns att förlora någon nära

JAG HAR MEDKÄNSLA
eftersom jag upplevt lidande

JAG SKRATTAR
för mitt liv varit tufft ibland

JAG LEVER
för att livet inte är någon självklarhet

***





***

Se med ditt hjärta

***




***

Varje ny dag är
en början på
något vackert

***




***
My mama said,
don`t worry child,
heaven`s got a plan
for you.

***



***

You are amazing
Remember that.

***



***


När man tänker och tycker och vet saker,
då är man ofta andra människor.
Men när man känner någonting,
så är man alltid sig själv.

-Håkan Hellström

***

Din uppgift är inte att söka efter kärlek
Utan att finna en port genom vilken kärlek
kan komma in...

-Echart Tolle

***


Hate no one,
no matter how much
they`ve wronged you.
Live humbly,
no matter how wealthy you become.
Think positiviely,
no matter how hard life is.
Give Much,
even if you`ve been given little.
Forgive all,
especially yourself.
And never stop praying for the best
for everyone.


***


De som dömer förstår inte
Och de som förstår
kommer aldrig att döma

***

Kramar Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar