torsdag, februari 7

Livets gåvor





AVSÄNDARE OKÄND

Morgonens klarhet
Nattens rus
Hälsinglands sjöar
Los Angeles ljus
Vin på min balkong
I en himmel violett
Alla gator där nere
Kan vittna om det som har skett

Säg mig vem ska jag tacka?
För den tid som har gått
Det står avsändare okänd
På dem gåvor jag har fått

Hans hud mot min hud
Frukost med min son
Några vänner runt bordet
Som vet vart jag kommer ifrån
Att ensamt har stört i mig
All den oro jag haft
Fick mig ändå att söka
En djupare kraft

Säg mig vem ska jag tacka?
För den tid som har gått
Det står avsändare okänd
På dem gåvor jag har fått

Den svarta stjärnan här 
håller mig sömnlös i natt
Allt jag tror på är svagt och ifrågasatt
Men för honom som sover här
Bara måste jag tro
På ljuset som tog oss hit
Och fick marken att gro

Säg mig vem ska jag tacka?
För den tid som har gått
Det står avsändare okänd
På dem gåvor jag har fått

Säg mig vem ska jag tacka?
För den tid som har gått
Det står avsändare okänd
På dem gåvor jag har fått


Text & Musik
Tomas Andersson Wij





***
Be a pineapple
Stand tall
Wear a crown and
Be sweet inside

***



***

Forget yesterday.
It has already forgotten you.
Don`t sweat tomorrow.
You haven`t even met.
Instead, open your eyes,
and your heart to a
truly precious gift;
Today.

***

Happiness
is the new rich.
Inner peace
is the new success.
Healt is the new wealth.
Kindness
is the new cool

***




EXOTISK SMOOTHIE

Recept 2 muggar

2-3 dl fryst Ananas, mango och papaya
1 msk pressad limesaft
1 tsk flytande honung
1-2 dl naturell yoghurt

Mums!...





***

Sorgen är en förutsättning för lyckan.
Utan den ena existerar inte den andra.

***






***

Livet är en gåva.
Vakna upp varje dag
Och inse det.

***

LEV
Varje dag

SKRATTA
Varje timme

ÄLSKA
Varje minut

***

Njut!!! 
Kramar Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar