måndag, februari 25

Sprid kärlek




***
INSE DITT VERKLIGA SYFTE
-VÄLJ ALLTID KÄRLEKEN
Det finns inget jag brinner för mer än att få dig att inse
ditt verkliga syfte: att vara kärlek och sprida ljus. Våra liv hänger på det.
-De här orden måste vara våra ledord, de vi lever efter. Den trygghet och 
säkerhet som vi alla längtar efter finns att hämta i vår genuina vilja att alltid
välja kärleken.

-Gabrielle Bernstein

***



HIMLEN ÄR OSKYLDIGT BLÅ

Himlen är oskyldigt blå,
Som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
Rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
När broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
Är himlen så oskyldigt blå.

När vi växte upp, lekte livet,
Vi var evighetens hopp.
Det var helt självklart att vår
Framtid skulle bli,
Oförbrukat fri.

Somrar svepte fram,
Jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade, och gräset växte grönt.
Hela livet var så skönt.

Himlen är oskyldigt blå,
Som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
Det rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns,
När broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
Är himlen så oskyldigt blå.

Frusna på en strand,
Flög vi med drakar medans
Tiden flöt iland.
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
Himlen var så blå

Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så starkt.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
Kan det begäras mer av mig.

Himlen är oskyldigt blå,
Djupaste hav likaså.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
Det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns,
När broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat, oss in i en vrå.
Är himlen så oskyldigt blå


Text & Musik
Ted Gärdestad







***
Om du tycker 
dig ha rätten 
att leva i trygghet
frihet och fred
-Så bör du kämpa
för varje människas
rätt till samma sak

***




***

Det de aldrig berättade för oss
är att tårarna vi fäller är
regnet våra leenden
behöver för att
få blomma


***

Om du älskar livet
så kommer du leva
ett liv fullt av
kärlek

***

Så ut och sprid kärlek!
Kram
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar