tisdag, februari 12

Stjärnornas svar







FRÅGA STJÄRNORNA

Jag hade just passerat
en stor neongrön skylt
när någon ropade: "Hej du
jag kan spå dig
du ser rätt vilsen ut"
I dörren stod en man
med en övertygande min
Jag tänkte: "Vad har jag att förlora
Jag ger mig
Jag går in"
Han sa: "Stjärnorna de säger
Vad du är för en individ
Hoppa om du vågar
riskera ditt liv
Och du vet inte hälften
av det jag läser här
men kom ihåg innan du hoppar
fråga stjärnorna om när"

Han tog mig på en tripp
en guidad tur igenom mitt liv
och snart passerade vi gränsen
till det som kallas framtid
Jag borde ha gått men det var
nått som höll mig kvar
Ja, viljan att få veta
vad som väntar mig en dag

Han sa: "Stjärnorna de säger
vad du är för en individ
Hoppa om du vågar
riskera ditt liv
Och du vet inte hälften
av det jag läser här
men kom ihåg innan du hoppar
fråga stjärnorna om när"

"Du möter kanske nån
som sätter tillvaron på spel"
Jag reste mig för att gå och sa:
"Det som sker det sker

Men jag är ingen slav
under de krafter som styr
Jag har en egen vilja
Jag behöver aldrig fly"

Han sa: "Fråga stjärnorna om när"

Jag minns den gröna skylten
och gatans doft av bränt
och någonstans inom mig
så står det en dörr på glänt
för även om jag inte tror 
på stjärnorna som lag
så har jag svårt att glömma
de där orden som han sa:
"Stjärnorna de säger
vad du är för en individ
Hoppa om du vågar
riskera ditt liv
Och du vet inte hälften
av det jag läser här
men kom ihåg innan du hoppar
fråga stjärnorna om när"


Text & Musik
Cajsa Stina Åkerström 





***
Vi är alla änglar med en ensam vinge
endast när vi omfamnar varandra kan vi flyga

***

Om man intar en ödmjuk attityd så tilltalar
ens goda egenskaper. Men om man är högfärdig
så blir man avundsjuk på andra och man blir arg på 
andra, och man ser ner på andra.
Genom detta skapas olycka i samhället.

- Dalai Lama

***


Att vara medveten om en enda brist hos dig själv
är bättre än att vara medveten om tusen hos någon annan.

- Dalai Lama

***

Att själv ha rätt och finna fel hos andra
Är egots främsta mönster.

- Echart Tolle






***
-Vi måste bli den förändring vi vill se.
-Den goda människan är vän med allt levande.
-Det finns ingen väg till fred  -fred är vägen.
-Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om
du skulle dö i morgon.

- Mahatma Gandhi

***

Din tro formar dina tankar
Dina tankar formar dina ord
Dina ord formar dina handlingar
Dina handlingar formar dina vanor
Dina vanor formar dina värden
Dina värden formar din framtid

-Mahatma Gandhi

***





***
Make the planet great again...

***




***

Livet är din resa 
Gläd dig själv
Ge andra glädje
Upptäck
Fäst goda etiketter 
på andra människor
Spill lite av det goda varje dag
Var nyfiken
Dröm
Ge dig själv tid
Kom ihåg att vara medmänniska
Hitta den som får dig att le
och le tillsammans
Låt ingen ta dig för givet
Res dig igen om du har misslyckats med nått
Och glöm inte att livet aldrig
ger dig några garantier
Givmildhet är större än ögonblicket
Låt vägskäl vara möjligheter
Ha kul

***







***

Everthing comes to
you at the right time.
Be patient and trust in
the process.

***

Do what Is Right 
Not what Is Easy

***

Most of all
let love
guide
your life

***


Peace & Love
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar