måndag, februari 18

Från mig till dig





***

Glädje växer ofta där man planterar det

***

En del ser ogräs andra ser drömmar

***

Har man byggt bo i någons hjärta
har man ett ansvar att hålla det helt

***

Stig till toppen av världen
där änglar leker
res dig efter varje smäll
du har en ängel på din axel
din tid kommer

***

Vi blöder för att vi är mänskliga,
och för att vi är mänskliga
så finns det hopp...

***








JAG VILL JU BARA VARA FRI

Jag vill bara vara fri
Du vill bara vara fri
Allting börjar där
Det är var du och jag är

Allting vi gör mot för varandra
I en skepnad är den detsamma

Får vi tillbaka
Och här i huset där vi bor
Här har jag ett eget rum med dina färger
Här i huset där vi bor här finns alla
mina minnen, saker, bilder av dig

Du redigerar rum ibland
I alla mina råka rätta runda är svängda av det
Jag vet det är just det
Idèerna från dig blir något nytt i mig

Från dig till mig
Från dig till mig
till dig 

Och jag vill bara vara fri
Jag vill bara
Jag vill bara vara fri

Allting börjar och slutar så
Och där allting bara vilar på

Vi drar våra linjer allt eftersom
Dem den nya igår och idag
börjar vi om
Gåvor från mig
till dig
till dig
till mig

Och där i huset där vi bor
här har jag ett eget rum
med dina färger
Här i huset där vi bor
här finns alla mina minnen
saker, bilder av dig

Du redigerar om ibland
och alla mina råka rätta
bli runda svängda av dig
och du vet det är just det
Idèerna från dig
blir något nytt i mig

Från dig till mig
från dig till mig
och till dig

Och något nytt i mig
från dig till mig
till dig till mig
till mig från dig
till mig till dig


Text & Musik: Eva Dahlgren feat. Amanda Bergman och Oscar Linnros







***
En av få bilder som idag finns på mig och min mamma. 
Har också blivit en av alla anledningar till att jag idag själv
förevigar det mesta i bild och form kan jag tro. Inget får gå förlorat! 

***








***

Du kan förlora något som du har, men inte något som du är.

-Echart Tolle

***




***
Och allt det där svåra som har präglat och märkt dig.
Kommer en dag att vara vad som härdat och stärkt dig.

***








***

In a world full of hate,
be love.

***

Follow your soul.
It knows the way.

***

Your soul
is attracted to people
the same way flowers
are attracted to the sun,
surround yourself
only with those
who want to see you grow.


***

LOVE
from
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar