söndag, januari 27

Kärlekskrigare





TACK FÖRLÅT

Har du hört allting vi säger?
Är det sånt som man bara gör?
Men om allt det vi gjorde inte var för kärleken
Vad är det då man gör det för?

Satt som buddha under trädet
Sa hejdå till hela världen
Ljust i huvet, öm i benen (ljust i huvet,
öm i benen)
Satt och blunda under trädet
Det finns mycket här i världen
Men det enda man kan vara säker på är tack och förlåt 

Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
oh-oh-oh, tack förlåt (Hey)
Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
Oh-oh-oh, tack förlåt

Har du hört allting vi säger?
Nä, tiden läker inte alla sår
Och alla vet att jorden bara tänker snurra på
Men världen stannar med tack förlåt

Satt som Buddha under trädet 
Sa hejdå till hela världen
Ljust i huvet, öm i benen (ljust i huvet,
öm i benen)
Satt och blunda under trädet
Det finns mycket här i världen
Men det enda man kan vara säker på är tack förlåt

Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
Oh-oh-oh, tack förlåt (Hey)
Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
Oh-oh-oh, tack förlåt

Förlåt från alla dom som inte kunde nått annat
Som inte visste nått bättre
Får jag säga förlåt från dom
Tack mamma, tack pappa
Tack till alla vägar som man gått
Tack till livet som vi bara fått
Tack till hjärtat som vill fortsätta slå
Tack jorden, tack förlåt

Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
Oh-oh-oh, tack förlåt (Hey)
Men det enda jag är säker på oh-oh-oh
Oh-oh-oh, det är tack (Förlåt, hey)

Men det enda jag (Är säker på), oh-oh-oh
Oh-oh-oh, tack förlåt (Hey)
Men det enda jag är säker på, oh-oh-oh
Oh-oh-oh tack förlåt

Håll min hand i verkligheten
Ensam där i evigheten



Sång & Text
Laleh Pourkarim




***

Låt inte andras livsstil störa
freden inom dig.

-Dalai Lama

***




***
Inners inne måste vi hysa kärlek till varandra,
vi måste klart inse och förstå att vi har en gemensam
mänsklig natur.

-Dalai lama

***











***
När vi verkligen älskar människor,
måste vi möta dem DÄR DE ÄR,
Inte där vi tycker de borde vara.

Vi måste ge dem vad DE BEHÖVER,
Inte vad vi tycker de måste ha.

Vi måste respektera dem för VILKA DE ÄR,
Inte för vad vi tycker de borde vara.

Det är äkta kärlek.

***




***
Samla på magiska Ögonblick
Och när livet slår ner dig, 
rulla över och titta på stjärnorna!

***



***
Spread Love
everywhere
you go.

First of  all in
your own house.

-MOTHER TERESA-

***


She had a galaxy in her eyes,
a universe in her mind...


Var rädd om varann!
Kram Bettan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar