onsdag, november 20

Ljusa energier




***


Själen vet redan att ljuset inte är här för att strida
 mot mörkret. Ljuset har sänts till jorden för att rädda
 mörkret ur dess kval, genom att kärleksfullt och med
uppriktighet återföra mörkret till ljuset...

"Mörker kan inte driva bort mörker; bara ljus kan göra det.
Hat kan inte driva bort hat; bara kärlek kan göra det."


***





MIN STÖRSTA ÖNSKAN

Jag önskar mig allt jag inte har
Känslan försvann men jag är kvar
Nått litet för mig, en annans tröst
Som jag fått vila mot ditt bröst

Min största önskan närmar sig
När jag tänder det här ljuset för dig
Det som vägleder mig
I den mörka vinterns kalla vägar dit
Det är enkelt som ett andetag
Som stjärnan lyser klart
Du är värdefull så länge du finns till

Min största önskan närmar sig
En tanke en dröm jag haft som barn
Känslan försvann men du är kvar
I tider och nöd i samma stund
Fann jag min tröst i julens lugn

Min största önskan närmar sig
När jag tänder det här ljuset för dig
Det som vägleder mig
I den mörka vinterns kalla vägar dit
Det är enkelt som ett andetag
Som stjärnan lyser klart
Du är värdefull så länge du finns till

Jag tänder ljuset
Det brinner klart
Om nån blåser ut det
Finns glöden kvar

Men när jag tänder det här ljuset för dig
Det som vägleder mig
I den mörka vinterns kalla vägar dit
Det är enkelt som ett andetag
Som stjärnan lyser klart
Du är värdefull så länge du finns till


Artist: Klockrent
Låtskrivare: Max Huss, Pontus Söderman













***


Det är alla dina val
som tar dig till din
nuvarande tillvaro


***









Det är när du följer ditt hjärta, din inre uppmaning som under kan ske. Mirakler sker inom oss själva och de manifesteras sedan ut i den värld vi lever i. Det har skett otaliga gånger här på jorden och det sker även nu. Det är fler människor som har börjat söka sig inåt och det är fler som börjat följa sin inre uppmaning. Det rör sig åt olika håll på jorden idag och det ställer till med lite kaos och tumult när dessa olika riktningar möts.
Det krävs mod att följa sitt kall, det krävs mod att gå mot strömmen. Det är många nu som har börjat gå mot strömmen, men vi är också tättbefolkade på jorden idag. alla har dock inte funnit sitt rätta jag, en del har glömt och en del söker fortfarande. Hoppet är det som kan ges till dessa och vara ett medel som hjälper dem att minnas.








***


Först struntar de i dig.
Sen skrattar de åt dig.
Sen slåss de mot dig.

Sen vinner du

-Mahatma Gandhi


***













***


Var någon som får
andra att känna sig
som någon


***






"Din tid är begränsad, så slösa inte bort den på att leva någon
annans liv. Fastna inte i dogmer  - då lever du bara i resultatet
av andra människors tankar. Låt inte bruset av andras uppfatt-
ningar dränka din egen inre röst. Och viktigast av allt: var djärv
nog att följa hjärtat och intuitionen. På något sätt vet de redan
vad du innerst inne vill bli."

-Steve Jobs

.

KRAM BETTAN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar