torsdag, mars 7

Allt du behöver finns inom dig





***

"Collect things you love, that are authentic to you,
and your house becomes your story."

***

"Your home should tell the story of who you are,
and be a collection of what you love"

***






***

Gör små saker med stor kärlek.

-Moder Teresa


***





VILDA FÅGLAR

Varje gång orden fastnar på tungan
Varje gång en tanke stannar i skallen
Varje gång beröringen fastnar i handen
Om jag bara våga vara jag
Skulle jag säga vad jag känner
Skulle våga vara där det händer
Vad som än händer
Min röst ska bli en bäck som porlar
Ska bli som alla vilda fåglar
Slut på alla dyra tårar
Jag sjunger för mig själv för er som står här
Sjunger för att glömma det som sårar
Sjunger för att känslan liknar våren
Och jag bara
Jag sjunger för att se ett ljus i mörkret
Sjunger för att ingenting är större
Sjunger för då vet jag att du förstår mig
Och jag bara
Som alla fåglar vilda.
Jag ser mitt liv i svartvita bilder
Över ögonen ett konstant grått filter
Eller är det bara vinter
När du greppar tag om mitt inre
Och följer mina sinnen, mina minnen
Svart,svart,svart,svart,svart
Jag ska bli en bäck som porlar
Ska bli som alla vilda fåglar
Slut på alla dyra tårar
Och jag ska vara
Jag sjunger för mig själv för er som står här
Sjunger för att glömma det som sårar
Sjunger för att känslan liknar våren
Och jag bara
Jag sjunger för att se ett ljus i mörkret
Sjunger för att ingenting är större
Sjunger för då vet jag att du förstår mig
Och jag bara
Som alla fåglar vilda.
Jag ska vara
Som alla fåglar vilda
Är som alla fåglar vilda
Är som alla fåglar vilda


Text & Musik
Petra Marklund






***

Hemligheten med livet är att
"dö innan du dör"
-Och upptäcka att det inte finns någon död.

-Echart Tolle

***







***

Det är klokare att gå sin egen väg,
än att gå vilse i andras fotspår.

***

Sant mod handlar inte om styrkan att fortsätta, utan
det handlar om att fortsätta när du inte har styrkan.

***

De som inte vet hur man gråter med hela sitt hjärta
vet inte hur man skrattar heller.

***







***

Vad har du haft mest värde av i ditt liv,
 när har du vuxit och lärt dig som mest,
när har du blivit klokare,
när har du lärt dig tålamod, 
förståelse, jämnmod och förlåtelse 
- i medvind eller motvind?

***








***

I går var jag smart, jag ville förändra världen.
Idag är jag vis, jag förändrar mig själv.

***

Efter alla dessa år vill jag faktiskt ge mig själv
en stor jäkla kram för att jag fortfarande står
upp och andas.

***








***
Och jag vet att ibland så kan man hamna i perioder
Då det enda man har lust med är att gråta floder

Då man drunknar i sina tårar men aldrig riktigt dör
Och hjärtat tynger ner en som det aldrig annars gör

Man letar efter nått rätt bland allt som känns så fel
Något som skulle kunna göra så man återigen blir hel

Jag har själv varit där, jag har sett hur mörkt det är
Men du ska veta att en svår period är bara temporär

För när livet slår ner en och man får svårt att stå
Finns det alltid nåt inom en som hårdare kommer slå

Så förr eller senare lär du sparka ner din låsta dörr
Och där på andra sidan är du starkare än nånsin förr

***

Var rädd om dig!
Kram 
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar