lördag, mars 16

Kryddblandat






LAGOM

Ett ögonblick där allt jag är fri
Nu väljer jag min egen framtid
Och flyger från en stilla ödesskog
Har inget framför mig på nära håll

Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig har det känt som
om jag aldrig levt förut
Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig visste jag att början
är en krossad mur

O det finns ingen längtan
Och saker skrivs i stil
Jag ser bara framåt
För vem bryr sig om nått mer
Och jag vill leva livet
så länge det känns som 
fjärilar i magen jag vill allt förutom lagom

Ser solen skapa mig en segelstad
Den korta stunden gör mig knäsvag
Strålar som tänder upp en fristad
Nu är jag här och tänker stanna kvar

Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig har det känts som
om jag aldrig levt förut
Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig visste jag att
början är en krossad mur

O det finns ingen längtan
Och saker skrivs i stil
Jag ser bara framåt
För vem bryr sig om nått mer
Och jag vill leva livet
 så länge det känns som
Fjärilar i magen jag vill allt förutom lagom

Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig har det känts som
om jag aldrig levt förut
Finns inget slut, nej
Finns inget slut
Aldrig visste jag att
början är en krossad mur

O det finns ingen längtan
Och saker skrivs i stil
Jag ser bara framåt för vem 
bryr sig om nått mer
Och jag vill leva livet
så länge det känns som
Fjärilar i magen jag vill allt förutom lagom


Låtskrivare: Darin Zanyar/ Tony Bert Nilsson






***

Det jag älskar mest 
med vårt
HEM
Är dem jag delar
det med

***






KRYDDIGA OLIVKEX

20-30 st

3 dl vetemjöl
1 dl parmesanost, fint riven
1 dl oliver, väl avrunna och finhackade
1/2 dl finhackade örter efter smak och tycke
125 g smör, rumsvarmt
1 äggula

Garnering:
1 msk flingsalt
 Örtkryddor

GÖR SÅ HÄR
1. Blanda vetemjöl, parmesanost, kryddor och oliver i en bunke.
Dela smöret i mindre bitar och arbeta in det i mjölblandningen.
Tillsätt äggulan och arbeta ihop till en deg.

2. Låt vila i kylskåp 1 timme

3. Kavla ut degen på mjölat bord till ca 4 mm tjocklek och måtta ut
med en kakform eller något annat lämpligt föremål.

4. Sätt ugnen på 175 grader. Strö över flingsalt och grädda kexen mitt i ugnen
i ca 15 minuter eller tills de fått lite färg. Låt kexen svalna och
 förvara dem i en lufttät burk.







***

I CHOOSE LOVE

Everything i see is either an act of love
or a call for love.

I shine light upon the darkness,
and i bring joy to the surface.
Dropping drama and picking up love,
I can again claim happiness and peace within.

I choose to bring love to the situation
that thempts me to follow fear.
Love is my ultimate intention,
and so i choose to live in a loving world.












***

Remember,
when you forgive,
you heal.
And when you let go,
you grow.

***





***

Det är fjärilarna i magen
som berättar att det händer
något större i hjärtat.

***







***

Människor är som pusselbitar,
det finns alltid två som
passar ihop.

***






***

Flowers need
time to bloom.

So do you.

***





***

Höj dina ord,
inte din röst.
Det är regn som
får blommor
att växa,
inte åska.

-Rumi


***


Följ ditt hjärta, det vet vägen...

Kärlek
Bettan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar