måndag, mars 11

Mindfulness




VÅGORNA

Med solen i ryggen
Och vinden i mitt hår
Följer jag vägen mot stranden
Och för en stund känns det lätt att andas
Vi snackar för länge
Tiden försvinner, går för fort
Natt blir gryning trots regnigt juli
Ekar vårt skratt högre än alla sorger

Vågorna gungar mig
Under bar himmel seglar jag
Händer som gungar mig
Jag har hela världen under mig snart
Vågorna gungar mig mot det lugn jag vill ha

Jag tänker tillbaka 
På alla stunder jag haft
Känslor och glasen jag delat med vänner
Och allt de har gjort mig till den jag är
Jag är aldrig ensam
Blir alltid fylld med kraft
Med solen i ryggen och vinden som viskar
Är jag en del av alla livets färger

Vågorna gungar mig
Under bar himmel seglar jag
Händer som gungar mig
Jag har hela världen under mig snart
Vågorna gungar mig
Jag är en del av en underbar dag
Händer som gungar mig mot det lugn jag vill ha

Vågorna gungar mig
Under bar himmel seglar jag
Händer som gungar mig
Jag är en del av en underbar dag
Händer som gungar mig mot det lugn jag vill ha

Mot det lugn jag vill ha


Sång/Text: Sabina Ddumbas tolkning av Uno Svenningssons låt: "Vågorna"





***

Mindfulness bygger vänlighet och Medkänsla

-Ola Schenström


***







***

När du lever i samklang 
med universums kärlek
Kan friden inte störas
Inga människor, situationer
eller omständigheter kan
ta ifrån dig din sinnesfrid

-Gabrielle Bernstein

***

Kärlek är det allra
främsta motgiftet
mot dömandet

-Gabriella Bernstein

***




***

Det du kritiserar hos andra är ofta en reflektion
av vad du kritiserar hos dig själv, medan det
du älskar hos andra reflekterar ditt eget ljus.

"Förstå att du är den andra människan"

-Yogi Bhajan

***


Ett förutspått uttalande om vår tids -mänskliga tillstånd
som lämnats av -Yogi Bhajan var detta:

Tillståndet i den värld som blir (vi lever i nu)
Är dem klyftor och separation mellan människor.
Vi behöver en starkare upplevelse av enhet för att överleva.
Vi måste inse att den andra personen är vi själva för att lösa upp
separationen.

-Yogi Bhajan


***




***

"Sträva efter att göra gott och du kommer att upptäcka att lyckan jagar efter dig"

-James Freeman Clarke


***


Love from
Your Sister
Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar